tirsdag den 13. august 2013

Starten på det hele

Jeg har nu gennem længere tid haft en stor interesse inden for konditori, hvor jeg har fået en stor passion for selv at bage og pynte kager. 
På denne blog vil jeg poste billeder af mine kreationer, dele gode opskrifter og andet spændende jeg kommer på. :) 

I min familie har vi flere år haft tradition for at julebage i starten af December, det ene år afprøvede jeg kræfter med fondant, dette blev starten på det hele. 

Der skulle dog et lidt større spark til før jeg kom ordenligt igang, dette fik jeg til men venindes svende gilde hun fik som overraskelse en rigtig fin kage, som fik tændt lysten til at prøve fondant igen. Jeg havde i mellem tiden leget lidt med pyntning af muffins, hvilket havde holdt mig beskæftiget indtil da. 

Siden da har jeg avet mange forskellige kager, til forskellige arrangementer. Jeg har herunder tilføjet biller af mit arbejde hidtil. 


Jordbær med smoking på. 








Her ses en Champagne kage med kagemouse, frysetørret hindbær og sukker blomster.  


Her under ses de første muffins jeg lavede, inden jeg rigtigt gik igang 
















I starten af mine fondant dage havde jeg mange idéer som jeg gerne ville afprøve, dette endte ud i disse små kager



                                                       

                                                       



Udover at bage kager, så siger jeg aldrig nej til en aften med tøserne, hvilket selvfølgelig også er en anledning til at bage. 



                          



Min far er lastbil chauffør, så hvad er mere passende som overraskelse. :)     



Endnu en lille overraskelse til en af klassens søde piger




Det som startede det hele. :) jule bagning hos mor
Et kæmpe bord bliver sat op med alle tænklige ingredienser 


Her ses min veninde og hendes kæreste. Hun er blevet en fast del af jule bagning.  







Da min søster havde været på Hawaii og læse i flere måneder, da gav det også anledning for at bage, da hun kom hjem. 









Til nytår kunne det da heller ikke undgås. :)




Når man har en veninde der er vild med cookie monster, giver det også en god anledning. 




Besøg hos mormor 


                              


Så blev det min egen fødselsdag, og hvad er mere oplagt end et kæmpe kage bord 

kagen jeg kalder grise spand
                                 


Chokoladekage med oreo creme og cocio creme 


                             


Nutella kage med cocio creme 



                              








Ingen kommentarer:

Send en kommentar