mandag den 26. august 2013

Oreo kage fra en drøm

ikke bare smager den godt, men inspirationen til denne kage kommer fra en drøm. 
Nå jeg skal bage en kage gør jeg det altid hjemme hos min mor, da hun har et meget bedre køkken, hun hjælper mig også tit. Engang jeg var hjemme for at bage fortalte hun mig så om en drøm hun havde haft. 

>> jeg havde en drøm om at jeg skulle lave en kagecreme med oreo's i, jeg startede med at dele kiksen, så skrævede jeg al cremen ud og blandede i flødeskum. Så hamrede jeg på kiksene og blandede det i bagefter, hvorfor at det skulle deles sådan det ved jeg ikke<<

Da hun havde fortalt mig om denne drøm tænkt jeg straks at det lød da som en god idé, og det var sådan at denne oreo creme blev en del at kagebordet til min fødselsdag. :)

Jeg har dog lavet et par små ændringer. Jeg har gemt den ene halvdel af kiksen og lagt den oven på kagen, og i stedet for det dobbelte arbejde har jeg bare hamret den anden halvdel og cremen sammen. :) I stedet for at blande oreo i flødeskum har jeg så brugt dr.oetkers cup cake topping, få så kan det holde formen. Jeg kan stærkt anbefale at bruge dr.oetkers kagemousse, det smager godt og det er nemt at arbejde med. 


Oreo cremen har jeg har puttet oven på en simpel chokoladekage. 

1 kommentar:

  1. Hej, ville du så bruge dr. Oetker kagemousse med vaniljesmag?
    Har du prøvet at lave en kage med mousse og oreokiks siden?

    SvarSlet